Ga direct naar de content
Gemeente Bloemendaal

Adviseur Archief

Solliciteer uiterlijk donderdag 21 december
Overveen 24 uur 3.317 - 4.752

Ben jij een gedreven en pas afgestudeerde wo-starter, of heb je al ervaring op het gebied van documentaire informatievoorziening? En ben jij op zoek naar een veelzijdige carrière als Adviseur Archief? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Als Adviseur Archief help jij bij het beheer, de organisatie en de toegankelijkheid van ons archief. Samen met jouw collega’s ga je aan de slag om beleid te ontwikkelen en procedures te implementeren die ons archief naar een nieuwe hoogte tilt. Je adviseert collega’s over het juiste gebruik van en de toegang tot ons archief. Daarnaast classificeer je belangrijke informatie en waardevolle archiefstukken en zorg je voor hun duurzame bewaring. Met jouw scherpe oog beoordeel je bestaande archiefsystemen en -processen om ze te verbeteren en te optimaliseren. En dat is nog niet alles! Jij bent tevens verantwoordelijk voor de naleving van de wet- en regelgeving met betrekking tot gegevensbescherming en vertrouwelijkheid, de jaarlijkse vernietiging van informatie en het maken van rapportages voor het bestuur en derden. Kom jij ons team versterken?

“Als adviseur Archief ben je een onmisbare schakel tussen de organisatie en de archiefinspectie. De 2 collega-adviseurs gaan je alle kneepjes uit het vak bijbrengen” – Olga (Afdeling Informatievoorziening)

Hoe ziet de afdeling Informatievoorziening er uit?

Als Adviseur Archief werk je nauw samen met 2 collega-adviseurs en ben je onderdeel van de afdeling Informatievoorziening. Binnen Informatievoorziening komen alle 30 collega’s samen die het inrichten en beheren van processen en informatiestromen in informatiesystemen als kerntaak hebben. Samen adviseren en ondersteunen we de gemeenten Heemstede en Bloemendaal bij de digitale transformatie en het digitaal werken. Dit doen we door te helpen met zaakgericht werken, procesmatig denken, informatie-gestuurd werken en het werken met hedendaagse ICT.

Collega’s van andere teams ontmoet je onder andere tijdens de lunch en het maandelijkse koffiemoment waarbij de gemeentesecretaris alle medewerkers bijpraat. Daarnaast kun je lid worden van de actieve personeelsvereniging voor leuke uitjes. En ben jij jonger dan 35 jaar? Dan kan je ook deelnemen aan de activiteiten die de Jonge Ambtenaren organiseren. Zo voel je je snel thuis bij Heemstede en Bloemendaal!

Wie ben jij?

  • Je beschikt over een afgeronde hbo- of universitaire opleiding, bij voorkeur in de richting van Archivistiek, Informatiemanagement of een vergelijkbare studie;
  • Je hebt affiniteit met archiefbeheer, zowel fysiek als digitaal;
  • Je beschikt over kennis van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van informatievoorziening, zoals de archiefwet en de AVG of bent bereid om dit te leren;
  • Je bent oplossingsgericht, analytisch en zelfstandig.

Bekendheid met archiefbeheersystemen en digitale archiefoplossingen is een pré.

Wat bieden wij?

  • Een functie voor 24 uur per week;
  • Een arbeidsovereenkomst bij de gemeente Bloemendaal voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 4752,-- bruto per maand (functieschaal 9) o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring. Ben je een starter of beschik je nog over weinig werkervaring? Dan bieden wij schaal 8 met een aantrekkelijk startsalaris. Na het ontwikkeltraject word je bevorderd naar schaal 9. 
  • Het salaris wordt aangevuld met een Individueel Keuze Budget van 17%. Zo kies je elke maand welk deel je van dit budget, dat onder andere bestaat uit jouw vakantiegeld en eindejaarsuitkering, laat uitbetalen;
  • Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
  • Ruimte voor ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
  • Hybride werken met een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag. De werktijden zijn flexibel.

Meer weten?

Neem voor meer informatie contact op met Olga Govers, Adviseur Archief Bloemendaal (023-5225580) of Leuntje van Duijn, Adviseur Archief Heemstede (023-5485711).

Wil je reageren?

Wat leuk! Solliciteren kan t/m 21 december 2023.

Locatie: Overveen

Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Kijk voor meer informatie op http://www.bloemendaal.nl/privacy.

Delen:

Interesse?

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Olga Govers van Gemeente Bloemendaal

Blijf op de hoogte van de laatste vacatures bij gemeente Bloemendaal

Staat jouw ideale baan er nog niet tussen? Laat je e-mailadres achter en ontvang de nieuwste vacatures van gemeente Bloemendaal via het job alert.