Ga direct naar de content
Gemeente Bloemendaal

Backoffice medewerker burgerzaken

Solliciteer uiterlijk zondag 21 april
Overveen 36 uur 3.014 - 4.244 HBO · MBO+

Ben jij een gedreven professional met een passie voor burgerzaken? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

Als Backoffice Medewerker Burgerzaken bij Gemeente Bloemendaal speel je een cruciale rol in het ondersteunen en verbeteren van onze dienstverlening aan de samenleving. Je bent verantwoordelijk voor het accuraat en efficiënt uitvoeren van diverse taken op het gebied van burgerzaken, met een focus op adresonderzoek en naturalisatieprocessen. Het gaat daarbij om onder andere:

Adresonderzoek:

  • Uitvoeren van gedegen adresonderzoek om de juistheid van geregistreerde gegevens te waarborgen.
  • Contact onderhouden met betrokken partijen om ontbrekende informatie te verkrijgen en eventuele onduidelijkheden op te helderen.

Naturalisatie:

  • Begeleiden van naturalisatieaanvragen en zorgdragen voor een vlotte afhandeling.
  • Toetsen van aanvragen aan wettelijke vereisten en beleidskaders.
  • Communiceren met aanvragers om benodigde documentatie te verkrijgen en hen te informeren over de voortgang.

Dienstverlening:

  • Verlenen van uitstekende service aan burgers door vragen te beantwoorden en informatie te verstrekken.
  • Oplossen van complexe vraagstukken en fungeren als aanspreekpunt voor interne en externe stakeholders.
  • Alle overige werkzaamheden van de Backoffice Burgerzaken, zoals eerste inschrijvingen, beoordelen buitenlandse brondocumenten.

Hoe ziet team Burgerzaken er uit?

Wij bieden een uitdagende baan in een team van zo’n 20 ervaren en gemotiveerde collega’s! Getalenteerde mensen met creativiteit, kennis en passie. Samen met je collega’s van burgerzaken werk je aan een excellente dienstverlening binnen een veranderende en steeds complexere omgeving, waar ook zaken als identiteitsfraude en gegevensbeveiliging een rol spelen. Met elkaar slaagt team Burgerzaken erin om met alle veranderingen om te gaan met aandacht voor het proces en het continu verhogen van het niveau van de dienstverlening.

Waarom werken bij Bloemendaal?

Bloemendaal is een prachtige groene gemeente met een nationaal park om de hoek en Haarlem en Amsterdam op een steenworp afstand. Verspreid over 5 kernen zijn de 23.000 inwoners van de gemeente altijd dichtbij. Samen met 200 collega’s werk je elke dag aan een fijne leefomgeving voor al die mensen. De sfeer tussen collega’s is open, creatief en collegiaal. Iedereen loopt bij elkaar naar binnen, want de communicatielijnen zijn kort. Collega’s van andere teams ontmoet je onder andere tijdens de lunch en het maandelijkse koffiemoment waarbij de gemeentesecretaris alle medewerkers bijpraat. Daarnaast kun je lid worden van de actieve personeelsvereniging voor leuke uitjes. En ben jij jonger dan 35 jaar? Dan kan je ook deelnemen aan de activiteiten die de Jonge Ambtenaren organiseren. Zo voel je je snel thuis bij Bloemendaal.

Wat vragen wij?

  • Minimaal een afgeronde HBO / MBO+ niveau.
  • Aantoonbare ervaring op het gebied van adresonderzoek en naturalisatie.
  • Kennis van BRP en enkele jaren aantoonbare ervaring op een afdeling burgerzaken is een pré;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden en klantgerichte instelling.
  • Een flexibele werkhouding.

Beschik je nog niet over alle eisen? Ook dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren.

Wat bieden wij?

  • Een functie voor 36 uur per week;
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 4.244,-- (functieschaal 8) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Het salaris wordt aangevuld met een Individueel Keuze Budget van 17%. Zo kies je elke maand welk deel je van dit budget, dat onder andere bestaat uit jouw vakantiegeld en eindejaarsuitkering, laat uitbetalen;
  • Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
  • Aandacht voor jouw ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
  • Hybride werken met een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag. De werktijden zijn flexibel.

Heb je vragen?

Neem voor meer informatie contact op met Erwin Schipper, Teamleider Burgerzaken (023-5225782 of mail naar e.schipper@bloemendaal.nl)

Wil je reageren?

Wat leuk! Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben bereikt, sluiten we de vacature. Wacht dus niet lang met reageren. We kijken uit naar je reactie!

Locatie: Overveen

Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Kijk voor meer informatie op http://www.bloemendaal.nl/privacy. 


Delen:

Interesse?

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Erwin Schipper van Gemeente Bloemendaal

Blijf op de hoogte van de laatste vacatures bij gemeente Bloemendaal

Staat jouw ideale baan er nog niet tussen? Laat je e-mailadres achter en ontvang de nieuwste vacatures van gemeente Bloemendaal via het job alert.