Ga direct naar de content

Teammanager Informatie, Data en Archief

Gemeente Heemstede
Solliciteer uiterlijk zondag 31 augustus
plaatsHeemstedelooptijd36 uursalaris4.349 - 6.193 vervaldatumNog 36 dagen

Zoek jij een functie waar je kunt schakelen tussen strategie en uitvoering? Waar je én leidinggeeft aan een deskundig team én als senior informatiemanager koers bepaalt voor de informatievoorziening van de toekomst? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Teammanager Informatie, Data en Archief

36 uur  


Wat ga je doen als Teammanager Informatie, Data en Archief?

De Teammanager Informatie, Data en Archief is een veelzijdige functie. Jij bent namelijk ook de senior informatiemanager van de afdeling Informatievoorziening (IV). 

Jouw rol als Teammanager Informatie, Data en Archief

Als teammanager geef je dagelijks leiding aan een multidisciplinair team dat zich richt op digitale innovatie, informatiemanagement, data gestuurd werken en archivering. Je stuurt op resultaten, processen én mensen, en zorgt voor een stevige basis voor zowel uitvoering als vernieuwing. Daarnaast zorg je voor verbinding en stimuleer je samenwerking en eigenaarschap binnen én buiten het team. Jij bent de schakel tussen strategie en praktijk. Je houdt scherp toezicht op het ICT-veranderportfolio en zorgt dat projecten bijdragen aan onze lange termijn doelen. Bovendien heb je een scherpe blik op de wereld van informatiebeheer en archivering en zet je hiervoor duidelijke koersen uit. Vanuit die positie adviseer je het management en bestuur over ontwikkelingen, kansen en risico’s binnen de informatievoorziening. Je werkt nauw samen met je team, de andere afdelingen, het bestuur en onze externe partners om hier een goede invulling aan te geven.

Jouw rol als Senior Informatiemanager

In je rol als senior informatiemanager zet je de visie op gebied van informatiemanagement uit en ben je een belangrijke schakel tussen de afdeling IV en de organisatie. Je werkt actief mee aan het implementeren van kaders voor informatiearchitectuur, informatiebeveiliging en ICT-inkoop.  Ook heb je veel contacten met de domein- en teammanagers om hun informatiebehoefte in kaart te brengen en verder te brengen binnen de afdeling IV. Je werkt hierin nauw samen met de informatiearchitect, functioneel beheer en projectleiders.

Hoe ziet het team Informatie, Data en Archief eruit?

Je komt te werken bij de afdeling Informatievoorziening, waar zo'n 32 collega’s verdeeld in twee teams werken aan thema’s als digitale dienstverlening, data gedreven werken, informatiebeveiliging & privacy, kunstmatige intelligentie & robotisering, duurzame toegankelijkheid, cloud-transitie en innovatie. Samen met de teammanager Services en Functioneel Beheer en Chief Information Security Officer (CISO) rapporteer je aan de manager Informatievoorziening over nieuwe ontwikkelingen en voortgang in de diverse thema’s. 

Jouw team Informatie, Data en Archief van 14 collega’s bestaat uit gedreven specialisten met hart voor publieke dienstverlening en digitale vooruitgang. Het is een hecht team wat in de samenwerking elkaar goed opzoekt, bijstaat en regelmatig op kantoor met elkaar luncht. 

Waarom werken bij Bloemendaal en Heemstede?

Samen met 450 collega’s werken wij aan een fijne leefomgeving voor onze inwoners. Bij ons krijg je de kans om aan digitale innovaties te werken die een positieve invloed hebben op de digitale dienstverlening van de gemeente en daarmee de maatschappij. We kennen brede functies met veel zelfstandigheid en vrijheid. Werken bij Bloemendaal en Heemstede is werken binnen een gezellige en collegiale werkomgeving, waar iedereen elkaar kent. We investeren graag in jouw groei. Of het nu gaat om trainingen, workshops of doorstroommogelijkheden, jouw ontwikkeling staat centraal. Ook vinden wij een goede werk/privébalans belangrijk. Daarom bieden wij flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. 

Wat zoeken wij?

  • Je beschikt over een afgeronde hbo- of wo-opleiding, bij voorkeur in informatiemanagement, bestuurskunde of bedrijfskunde;
  • Je hebt ervaring als leidinggevende binnen het informatiedomein, bij voorkeur binnen de (semi-)overheid of bij vergelijkbare complexe organisaties;
  • Je hebt actuele en diepgaande kennis van informatiemanagement én relevante ICT-thema’s;
  • Je hebt scherp zicht op de actuele wet- en regelgeving binnen het digitale domein;
  • Je hebt een visie op datagedreven werken en weet innovatieve technologieën slim in te zetten;
  • Je weet mensen te inspireren, verbinden en in beweging te brengen.

Wat bieden wij?

  • Een functie voor 36 uur per week;
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Een salaris van maximaal € 6.193,- (functieschaal 11) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring. Per 1 oktober 2025 bedraagt het maximale salaris €6.308,- bruto per maand o.b.v. 36 uur;
  • Bovenop jouw salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05% (inclusief 8% vakantiegeld). Elke maand kan jij kiezen hoe je dit budget wilt inzetten. Wil je extra salaris ontvangen, of liever extra verlofdagen bij kopen?;
  • Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
  • Een werkgeversbijdrage van 70% in de opbouw van je pensioen via het ABP;
  • Aandacht voor jouw ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
  • Mogelijkheid om deels thuis te werken met flexibele werktijden. We zorgen voor een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Betaald ouderschapsverlof (13 weken) naast het wettelijk betaald ouderschapsverlof. 

Meer weten?

Neem voor meer informatie contact op met Didier Bryson, Manager Informatievoorziening d.bryson@bloemendaal.nl (06-21306185) of Agnes Bremer, Interim Manager Informatie, Data en Archief a.bremer@heemstede.nl of (023-5485854).

Wil je reageren?

Wat leuk! Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben bereikt, sluiten we de vacature. Wacht dus niet lang met reageren. 

Hoe komen wij met elkaar in gesprek? 

Wij nodigen kandidaten uit op gesprek aan de hand van de brief, CV én een online selectietest. De online selectietest is geen lange vragenlijst, maar bestaat uit games zodat het ook leuk is om te doen. De online games brengen jouw cognitieve capaciteiten in beeld. We krijgen hiermee inzicht in hoe jij observeert, denkt, besluit, organiseert en handelt. En dat terwijl jij gewoon aan het gamen bent! De games zijn leuk en uitdagend om te doen, maar ook volledig wetenschappelijk onderbouwd door neurowetenschappers. 

Door middel van deze games kunnen wij het potentieel van onze kandidaten beoordelen. Ook van kandidaten die normaal gesproken misschien minder goed zijn in het doen van games of testjes. Als je reageert op onze vacature met brief en CV ontvang je binnen de reactie termijn nadere uitleg over de games en de link om de games te starten. Je ontvangt altijd een waardevol rapport over jouw breinprofiel.

Hoe gaat het sollicitatieproces verder?

Als we met je in gesprek gaan, doen wij dat als volgt: je krijgt eerst een gesprek met de selectiecommissie. Vervolgens krijg je een tweede gesprek met de adviescommissie. Zijn we beiden enthousiast? Dan plannen we het arbeidsvoorwaardengesprek in. Worden we het eens?  Dan krijg je de arbeidsovereenkomst digitaal toe gestuurd en vragen wij een VOG voor je aan. We kijken uit naar je reactie!

Locatie: Overveen / Heemstede

Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Bekijk onze privacyverklaring

Delen:

Interesse?

* Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Didier Bryson van Gemeente Heemstede

Blijf op de hoogte van de laatste vacatures bij gemeente Bloemendaal

Staat jouw ideale baan er nog niet tussen? Laat je e-mailadres achter en ontvang de nieuwste vacatures van gemeente Bloemendaal via het job alert.