
Solliciteer uiterlijk 23 januari 2026
Ben jij de beleidsmedewerker die richting geeft aan een schone en leefbare openbare ruimte, met een breed takenpakket in een organisatie met korte lijnen? Dan is dit je kans!
Beleidsmedewerker Reiniging
32-36 uur
Wat ga je doen als beleidsmedewerker Reiniging?
Wij zoeken een beleidsmedewerker Reiniging die zich bezighoudt met beleid, uitvoering én gedragsverandering op het gebied van afvalinzameling, straatreiniging, hondenlosloopgebieden en strandbeheer. In deze veelzijdige functie combineer je beleidsontwikkeling met operationeel beheer en financiële planning & control. Daarnaast werk je nauw samen met onze externe partners, aannemers, collega’s en natuurlijk onze inwoners.
Inzameling en verwerking van huishoudelijk afval
Je werkt aan beleid en gedragsverandering met als doel om de afvalscheiding te verbeteren in de gemeente. Je regelt de besluitvorming over onder andere brengparkjes en ondergrondse containers. Je houdt toezicht op de uitvoering van contracten met inzamelaars en verwerkers. Je bent verantwoordelijk voor de financiële controle van de geleverde diensten. Ook bereid je de bestuurlijke en regionale overleggen voor en neemt hier actief aan deel.
Hondenbeleid
Je actualiseert het hondenbeleid en organiseert de besluitvorming over losloopgebieden. Je verzorgt de communicatie via bewonersbrieven en (ludieke) handhavingsacties.
Straatreiniging
Je betrekt bij het ontwikkelen van het straatreinigingsbeleid ook onze strandreiniging en de parkeerterreinen bij het strand. Je organiseert de besluitvorming over de locaties van prullenbakken. Je stuurt aannemers aan en ziet toe op de juiste uitvoering van de werkzaamheden.
Hoe ziet het team Beheer Openbare Ruimte eruit?
Team Beheer Openbare Ruimte (BOR) bestaat uit 20 enthousiaste en betrokken beleidsmedewerkers, projectleiders, directievoerders, werkvoorbereiders en toezichthouders die in een bijzonder gezellige sfeer samenwerken. Het team richt zich op de ontwikkeling en het beheer van de openbare ruimte voor groen, reiniging, wegen en water. Bij het team BOR werk je in een hecht team waarbij in een collegiale sfeer wordt samengewerkt.
Waarom werken bij Bloemendaal?
Samen met 200 collega’s werken wij aan een fijne leefomgeving voor onze 23.000 inwoners. Bij ons krijg je de kans om aan boeiende projecten te werken die een positieve invloed hebben op de maatschappij. We kennen brede functies met veel zelfstandigheid en vrijheid. Werken bij Bloemendaal is werken binnen een gezellige en collegiale werkomgeving, waar iedereen elkaar kent. We investeren graag in jouw groei. Of het nu gaat om trainingen, workshops of doorstroommogelijkheden, jouw ontwikkeling staat centraal. Ook vinden wij een goede werk/privébalans belangrijk. Daarom bieden wij flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Kom jij werken bij onze gemeente als beleidsmedewerker Reiniging?
Wat zoeken wij?
- Minimaal HBO-werk- en denkniveau, bij voorkeur richting milieu, openbare ruimte, bestuurskunde of vergelijkbaar;
- Ervaring met gemeentelijke processen of beleidsontwikkeling is een pré;
- Kennis van afvalinzameling, reiniging en aanverwante onderwerpen is een pré;
- Goede communicatieve en adviesvaardigheden en een proactieve houding.
Wat bieden wij?
- Een functie voor 32-36 uur per week;
- Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
- Een salaris van maximaal € 5.554,- (functieschaal 10, per 1 januari 2026) bruto per maand o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en ervaring;
- Bovenop jouw salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05% (inclusief 8% vakantiegeld). Elke maand kan jij kiezen hoe je dit budget wilt inzetten. Wil je extra salaris ontvangen, of toch liever extra verlofdagen bij kopen?
- Andere extra’s, zoals een vitaliteitsbudget van € 185,- bruto per jaar, een tegemoetkoming in de ziektekosten van € 168,- bruto per jaar en korting op je maandelijkse premie;
- Een werkgeversbijdrage van 70% in de opbouw van je pensioen via het ABP;
- Aandacht voor jouw ontwikkeling met uitstekende studiefaciliteiten;
- Mogelijkheid om deels thuis te werken met flexibele werktijden. We zorgen voor een ingerichte thuiswerkplek naast een flexwerkplek op het gemeentehuis en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
- Betaald ouderschapsverlof (13 weken) naast het wettelijk betaald ouderschapsverlof.
Meer weten?
Neem voor meer informatie contact op met Noor Wouterse, Teamleider Beheer Openbare Ruimte (n.wouterse@bloemendaal.nl of 023-5225585) of Joost van Hooft, domeinmanager Beheer (j.vanhooft@bloemendaal.nl of 023-5225730).
Wil je reageren?
Wat leuk! Solliciteren kan tot en met 23 januari 2026. Lees meer over ons sollicitatieproces.
Hoe komen wij met elkaar in gesprek?
Wij nodigen kandidaten uit op gesprek aan de hand van de brief, CV én een online selectietest. De online selectietest is geen lange vragenlijst, maar bestaat uit games zodat het ook leuk is om te doen. De online games brengen jouw cognitieve capaciteiten in beeld. We krijgen hiermee inzicht in hoe jij observeert, denkt, besluit, organiseert en handelt. En dat terwijl jij gewoon aan het gamen bent! De games zijn leuk en uitdagend om te doen, maar ook volledig wetenschappelijk onderbouwd door neurowetenschappers.
Door middel van deze games kunnen wij het potentieel van onze kandidaten beoordelen. Ook van kandidaten die normaal gesproken misschien minder goed zijn in het doen van games of testjes. Als je reageert op onze vacature met brief en CV ontvang je binnen de reactietermijn nadere uitleg over de games en de link om de games te starten. Je ontvangt altijd een waardevol rapport over jouw breinprofiel.
We kijken uit naar je reactie!
Locatie: Overveen
Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens. Bekijk hier de privacyverklaring van Bloemendaal.
Interesse?
Wat leuk! Vul onderstaand formulier in en sollicteer.
Gerelateerde vacatures
Blijf op de hoogte van de laatste vacatures bij gemeente Bloemendaal
Staat jouw ideale baan er nog niet tussen? Laat je e-mailadres achter en ontvang de nieuwste vacatures van gemeente Bloemendaal via het job alert.